Čeština (Česká republika)GermanEnglish (United Kingdom)Polish (Poland)

Links

Kontakty

Server

Alle Texte und Bilder befinden sich im Eigentum der einzelnen Autoren und verboten ist, ohne ihre
Zustimmung in irgendeiner Weise verbreiten oder zu veröffentlichen

jeseniky.org , moravskehory.com , jesenicko.biz , sumpersko.eu optimiert für: 1024x768 und höher, IE 5,0

Copyright Němčík design
2003 - 2008 Alle Rechte vorbehalten

Support: Kraliq 2005

Erstellt in Joomla!

PageRank

Trasy pro vozíčkáře PDF Drucken E-Mail
Geschrieben von: Administrator
FRIDAY, 17. FEBRUARY 2006 12:43
V loňském roce byly ve Velkých losinách slavnostně otevřeny značené trasy pro vozíčkáře. K dispozici jsou dva okruhy. První okruh s názvem Špýcharský je méně náročný. Druhý, Ludvíkovský okruh, je určen pro náročné a vozíčkáře s doprovodem. Obě trasy začínají u vchodu do lázní a z větší části vedou po stejné trase. Výchozím bodem je rozcestník u lázní, asi 300 m od železniční stanice Velké Losiny a autobusové zastávky hotel Praděd.

Velké Losiny patří k nejstarším obcím na Šumpersku. Původní zástavba probíhala nejprve kolem kostela, který je zmiňován již v r. 1350. Od 16. stol. centrum panství, které patřilo Žerotínům a od poč. 19. stol. Lichtenštejnům. V obci a jeho okolí je řada mimořádně cenných historických památek např. renesanční zámek, nebo dřevěné kostely v Maršíkově a Žárové.

Ve zbytku článku naleznete mapu a popis trasy ....

Trasa značená značkami pro vozíčkáře vede od vstupu do lázní po místní komunikaci směrem k hotelu Praděd. Po asi 100 m ( za mostem přes Losinku ) odbočíme doprava a pokračujeme uličkou U Losinky. Před námi vlevo se záhy poté rýsuje areál ruční papírny. Pokračujeme dále podél říčky Losinky. Na konci uličky přejdeme most a pokračujeme po asfaltové pěšině k žárovské silnici. Po přejezdu silnice a parkoviště přijíždíme k velkolosinskému zámku. Dále je možno pokračovat od vchodu do zámku parkem směrem doprava k bývalému skleníku a dále kolem prastarého pivovaru k areálu někdejšího zámeckého dvora, k rozcestníku U Špýcharu ( tato část není označena značkami ). Můžete se také vrátit zpět na parkoviště a k rozcestníku U Špýcharu dojedeme označenou trasu, která vede asi 200 m po žárovské silnici. U rozcestníku se trasy rozdělují. Náročný Ludvíkovský okruh pokračuje směrem na Ludvíkov a méně náročný, Špýcharský okruh vede dále po silnici na Žárovku až ke křižovatce Račinka. Ludvíkovský okruh pokračuje po místní komunikaci do osady Ludvíkov, která byla založena kolem roku 1770 posledním žerotínským majitelem losinského zámku Ludvíkem Antonem. Občerstvení zde nabízí penzion Vaněk. Čeká nás nejtěžší úsek Ludvíkovského okruhu - stoupání udržovanou lesní cestou k úbočí Kozí skalky, s přibližným převýšením 200 m. U rozcestníku K Rejcharticím máme nejhorší stoupání za sebou. Pokračujeme po mírně členité cestě k rozcestí Nad Ludvíkovem a pozvolným klesáním po svazích Lázeňského vrchu se blížíme k hotelu Diana, odkud je pěkná vyhlídka na jižní část Velkých losin a zámek. Po přístupové silnici opatrně sjíždíme k rozcestí Račinka, kde se Ludvíkovský okruh a Špýcharský okruh opět spojují. Zastavíme se u Dřevěného kříže. Přejedeme žárovskou silnici a přírodním parkem sjíždíme k lázeňskému areálu. Vlevo se za hustým porostem běžných i vzácných dřevin vypíná na kopci pavilon Šárka. Trasa končí na čestném dvoře v centru areálu lázní.

Mapa:

От "Мобильные рыбалки скачать"своего сантехника ты бы взвыла через неделю.

Сейчас вы "Прическа симс 2 скачать"демонстрируете мою "День рождение чай вдвоём скачать"главную причину.

Впереди была вся ночь, "Клипы настя каменских и потап скачать"и Билл решил перестраховаться.

Собака жевала и глотала, жевала "Скачать дурака на раздевание"и глотала.

Я не "Скачать шкурки для worlds of tanks с зонами пробития"люблю раздвоенности и неопределенности.

Jeseniky: Ubytování v Jeseníkách | Jeseniky.org | Turistika Jeseníky | Lyžařská střediska v Jeseníkách | Počasí Jeseníky | Zajímavosti a novinky z Jeseníků | Live kamery Jeseníky